Pagina instellingen

Tekstgrootte

  • Informatie
    • Passend Onderwijs
    • Wie zijn wij
    • Wat doen wij
    • Wie is wie
  • Aanbod
    • Begeleiding school
    • Begeleiding leerkracht
    • Begeleiding leerling
    • Sociaal emotionele ontwikkeling
    • Executieve functies
    • Spraak-, taal- en leesontwikkeling
    • Scholing
    • Didactiek
    • Passend leeraanbod
    • Motoriek
  • Aanvragen
    • Ondersteuning
    • TLV S(B)O
  • Sign up Ukraine
  • Contact
Aanbod
Aanvragen
Informatie
Over ons

Begeleiding leerkracht

Ga er maar aan staan, in je eentje voor een overvolle klas. Je wilt iedere leerling passend onderwijs bieden en een goed pedagogisch klimaat creëren. Daarbij kun je ook als leerkracht af en toe een steuntje in de rug nodig hebben.

Klassenmanagement

Klassenmanagement heeft een cruciale en centrale plaats in de onderwijssetting. Denk hierbij aan de inrichting van de klas, de afspraken, regels en routines, afspraken met duopartner, de zichtbaarheid en beschikbaarheid van de leerkracht. Wat doen leerlingen als ze klaar zijn? Wat zijn de afspraken op schoolniveau? Wat is de visie van de school, etc. Vragen waarop je als leerkracht de antwoorden denkt te weten, maar is dat ook zo?

Co-teaching

Loop je als leerkracht vaak tegen dezelfde problemen aan? Heb je moeite met groepsprocessen, de organisatie in de klas met daarin een aantal zorgleerlingen, de juiste aanpak van leerlingen met gedragsproblemen of een ander terugkerend probleem? Co-teaching is een actieve en effectieve vorm van coaching-on-the-job. Als leerkracht word je tijdens de les gecoacht en krijg je adviezen en tips waarmee je direct aan de slag kunt. Op deze manier worden je handelingsvaardigheden vergroot en word je je bewust van je houding. Samen staan we sterker!

Beeldbegeleiding, SVIB

School Video Interactie Begeleiding (SVIB) is een handelingsgerichte vorm van coaching van de leerkracht. De beelden worden samen met de leerkracht bekeken en geanalyseerd. Vanuit reflectie wordt inzicht verkregen in het eigen handelen op de werkvloer en het effect daarvan op de interactie en realtie met de leerling. Leerkrachten leren beter naar zichzelf en hun eigen gedrag te kijken en komen zo tot ontwikkelpunten waardoor uiteindelijk beter afgestemd kan worden op de leerlingen.

Autisme BelevingsCircuit

Aan de hand van praktische opdrachten ontdek je zelf de denk- en gevoelswereld van kinderen met autisme. Je proeft, ruikt, ziet, hoort en voelt hoe prikkels binnenkomen en ervaart de moeilijkheden en mogelijkheden. Nuttig voor iedereen die met kinderen of jongeren met autisme te maken heeft dus ook voor familieleden.

Neuro Linguïstisch Programmeren (NLP)

Hoe ga jij om met de leerlingen in jouw groep, de ouders, je collega's? Neuro Linguïstisch Programmeren (NLP) is een verzameling van technieken, uitgangspunten en overtuigingen die gebruikt wordt voor het bereiken van persoonlijke groei. Je leert om anders te kijken naar jezelf, anderen en bepaalde gebeurtenissen. NLP leren en toepassen gaat over het ontdekken hoe en waarom jij de dingen doet die je doet en hoe je deze kunt veranderen. Hoe reageer jij in communicatie en gedrag op wat je waarneemt en hoe kan dat effectiever of anders? We bieden theorie aan en slaan de brug naar de praktijk op basis van jouw eigen ervaringen.

 

 

Kempenkind

Kempenkind Academie

Uitgelicht

Contact

Biezeveld 14
5531 BX Bladel

0497 382145
cpo@kempenkind.nl
Locatieleider: Neeltje Daniels

Neeltje Daniels

Algemeen

© 2018, Onderwijsstichting KempenKind

Disclaimer
Privacy & Cookies

  • Cookie instellingen

Powered by Social Schools